Podnikání v oboru kadeřník – kadeřnice
Ty tam jsou doby, kdy po absolvování školy a získání vzdělání v oboru kadeřnice, bylo možné nastoupit do zaměstnání na základě uzavření pracovní smlouvy. Dnes již každý po absolvování potřebuje živnostenské oprávnění k provozování této činnosti a hledání si vlastní klientely.
Získání živnostenského listu aneb jak na to
Především je třeba vědět, že kadeřnické služby náleží mezi tzv. řemeslnou živnost, kdy pro vystavení oprávnění k provozování této živnosti je třeba předložit kromě občanského průkazu i kvalifikaci, tj. výuční list či maturitní vysvědčení. Poté postačí dojít na příslušný živnostenský úřad ve vašem městě s výše uvedenými doklady, kde s kompetentní osobou vše se sepíše a bude vám vystaven živnostenský list, za který zaplatíte jednorázový poplatek ve výši 1000,- Kč. Zároveň vám bude přiděleno IČ neboli identifikační číslo.
Prostory a základní vybavení
Někdo provozuje tuto živnost doma, kde má za tímto účelem vyhrazené prostory. Někdo si mohl během studia a výkonu odborné praxe již zajistit prostory. Další možností je pak hledání vhodného prostoru, kdy platíte tzv. nájemné za křeslo. Někde je nabídka vyloženě jen prostoru a veškeré vybavení si musíte sami pořídit, nebo se naopak můžete shledat s nabídkou již zařízeného salonu, kde hledají vyloženě kadeřnici pro obsazení volného křesla. Zatímco v rámci prostoru a nájemného za křeslo je to snadší, složitější je to už v rámci získání klientely.
Jak a kde získat vlastní klientelu pro své podnikání?
Ideální je samozřejmě se snažit rozšířit tuto informaci mezi své příbuzné, známé, kamarády. Požádat je, aby i oni tuto informaci předali dál a rozšířili. Žijeme v době, kdy internet je mocným médiem, dejte vědět o této skutečnosti nejen prostřednictvím sociálních sítí, ale rovněž si podejte inzerát, že nabízíte a poskytujete ty a ony kadeřnické služby. Též si lze nechat udělat a vytisknout informativní letáček a roznést po okolí.
Není to snadné, ale také to není nic nereálného. Jen jako ve všem, i zde platí, že začátek není snadný. A věřte, pokud budete dobří a vstřícní, vaše klientela se bude rozrůstat a spokojení zákazníci se k vám budou rádi vracet.